måndag 6 augusti 2012

Förlåt. Hade ingen aning...

Så sjukt elak jag känner mig just nu..
I lördags var det roslagskoppet i Öregrund. För er som inte vet vad det är - det är den största händelsen i sommarstaden Öregrund på hela året. Denna kväll fick jag sluta jobba vid elva, så jag drog ut med några kompisar. Väl ute stöter jag på en gammal klasskompis, som jag inte har pratat med sen jag gick i fyran. Dvs, typ fem år.
Under kvällen har jag ett vagt minne av att han sa att hans mamma var död. Att hon hade dött för ett tag sen. Jag som kände mamman trodde honom inte.
Nu när jag kommer hem och säger det till mamma - som också känner familjen - säger hon att det stämmer. Tydligen hade hon cancer, och dog för några månader sen.
Och jag trodde honom inte.
Fan vilken rutten människa...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate