måndag 13 maj 2013

I still want the best for you



Om man låter bli att berätta sanningen, men det känns som en lögn, är det en lögn då? Även om jag vill ditt bästa? Jag tycker du förtjänar att veta sanningen.. Du är min bästa vän och jag hatar att jag måste dölja en del av mitt liv för dig.. Men du vet lika väl som jag att jag har mina anledningar.. Och om jag ska vara ärlig, så är jag rädd. Rädd, att du kommer bli ledsen. Att du kommer hata mig. 
Och att du aldrig kommer se mig som du brukade göra..
Men sanningen är också, att jag inte kan ge upp den delen för din skull. Jag har försökt, men jag har lärt mig nu, att det inte fungerar så. Eftersom det skulle resultera i att två personer du bryr dig om skulle må dåligt. Och det skulle sluta med att jag hatade dig. Lite mer. Varje dag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate